Tuesday 9 April 2013

PANDA AND HEDGEHOG - done!

assalamualaikum.. sebenarnya banyak kali dah saya nak post sal cite ni, tapi disebabkan kekangan masa tak sempat, huhu.. bagi saya, cerita ni sangat menarik.. saya tengok dalam seminggu je bagi habis, lau tak keja, rasanya 2,3 hari kot boleh habis, hehe..

oh, lupa nk gtau drama korea apa yang saya kata best ni..


beruang panda dengan landak.. eh

Panda and Hedgehog :)

walaupon saya bukan ELF yang sejati, tetapi saya amat bias dekat si Hedgehog ni, eh dekat Lee Dong Hae ni.. dulu minat dekat Si Won, sejak dua menjak ni, terlebih minat lak dekat mamat mata kuyu ni lagi sweet senyuman nya, haha.. sebab tu saya cakap drama korea ni best!

cerita ini agak terbelit2, tapi sebab nak tengok si hensem Seung Ji layan je la, skip part2 yang tak xde muka dia, i mean part yang tak penting la, hehe.. ada cara buat2 kek, yummy kot tengok, rasa nak g je cafe panda tu.. dengan patissier yang hensem, waduh~~

dari melalut, meh saya cerita sedikit sal kdrama ni.. sal heroin ni ada cafe kek, tapi dia punya chef tak pandai langsung buat kek, so, kedai tu di ambang kemusnahan.. hero lak terer buat kek, belajar dari datuk angkat dia yang sebenar-benar-benarnya datuk kandung dia.. so, kira ada darah turun-temurun la, hehe.. ntah cam mana hero ni nak tolong heroin sebab Saint-Honore.. 'begitu lah flashback saya' hehe



moh ke watak2 utama..


Lee Dong Hae as Go Seung Ji as Hedgehog

ini si landak tu a.k.a patissier hensem lagi creative.. background tak berapa nak cun tapi terer buat kek, walaupon muka nampak ego tapi baik hati, ok tak romantik sangat tapi sweet bila ada dengan heroin, marah2 pon bagi gak 'spender' dia dekat heroin.. sadis bila kecik2 kena pukul dengan bapa sendiri, hidup merempat sampai masuk jail.. tapi tak putus asa, lepas dibebaskan, belajar buat kek, tapi owner Saint-Honore anaiya dia, sejak hari tu berazam nak lawan dengan kehebatan Saint-Honore, last2 baru tau yang jahat tu bapa dia, omo..  


Yoon Seung Ah as Pan Da Yang as Panda

heroin yang cemerkap.. suka buat benda pelik2, hehe.. sangat sangat Min Woo masa kecik2.. ha, owner cafe panda, lagi pe eh nak type// (bila mai tang heroin terus xde idea kan.. kekeke)


Choi Jin Hyuk as Choi Won Il

hero no dua.. manager Saint-Honore.. tak suka dekat bapak tiri dia, nasib baik beliau ni balik, lepas tau hero-heroin couple, dia dah tak kacau diorang, lagipon dia tau yang heroin memang sukakan hero.. last2 dia ni jadi kawan baik dengan hero

oh, saya suka dengan watak ni.. walaupon bukan watak heroin kedua, tapi saya suka tengok lakonan dia, cam real je..


yang berlakon jadi adik hero kedua ni.. suka dengan aksi boyish dia, kelakar, cool.. ha dekat abang dia, boleh panggil hyung bukan nak panggil oppa.. hihi

tu je kot nak kongsi.. mata pon dah kuyu, dah pukul 0019 ni.. typo cam banyak je error.. :)
akhir kata, selamat malam dan sila la menghayati ke-hensem-an Dong Hae oppa.. 








ok, gud nite~~






No comments:

Post a Comment