Sunday 27 September 2015

Just the Way You Are

assalamualaikum..

masih di bulan September lagi, bertambah entry.. tetiba mood rajin menjelma :)

cam ni... minggu lepas gila tengok lakorn, habis semua google nak tengok, download.. disebabkan kesusahan untuk mendapatkan eng sub yang hard subbed, terbantut la niat nak download.. saya lebih prefer download dari tengok on9, sebab saya ada pe'el yang suka skip2 scene, hehe.. sebab itu lah jugak saya dah lama tak tengok tv, sebab kita kena fokus, bab tak best pon kena tengok.. lau dah download, senang ja, tengok pon ikut time kita pastu part tak best, just skip

ok, minggu ni, or lebih tepat lagi, 25/09/2015.. saya terdownload Philippine film.. tajuk,


Just The Way You Are (dah macam tajuk lagu Bruno Mars)

saya bagi sinopsis sikit la.. lau nak tau lebih detail, boleh ke wiki
cerita bermula hero kalah bet, so kena punishment dengan kekawan dia, ngorat sorg awek, lepas je awek tu cakap 'i love u', kena bagitau hal sebenar
so, kawan hero pilih heroin untuk dijatuh cintakan, hehe
macam2 la hal terjadi, nampak jugak real film ni, suka smooth macam mana hero-heroin saling menyukai



Enrique Gil as Drake "Drakey" Sison

Drake - playboy sikit, anak orang kaya, ada 'twinnie', dah kalah betting, kena lak denda, memula just do the punishment tetapi lelama suka dekat heroin.. nampak je nakal, tapi Drake banyak memendam perasaan sebab bapa dia. suka tengok dia part bila dia dah suka dekat Sophia, sebab movie, so tak ada la part tu dragging sampai bosan sangat.. lakonan cute =)


Liza Soberano as Sophia "Pie" Taylor

Sophia - baru pindah balik ke Manila sebab masalah family.. susah gak hidup beliau.. suka kan muzik, tapi ada benda buat dia berhenti bermain muzik.. kat kolej dia kawan dengan adik kembar Drake.. pindah ke rumah bestfriend mak dia yang anak kawan mak dia, Andre kawan baik Drake,, so selalu lak Drake lepak dekat rumah Andre and terbina la kasih antara mereka, chewah ayat, haha



1 je, saya tak berkenaan betul dengan fesyen rambut Drake ni kadang2, over.. bila tengok dekat trailer, ada part yang tak ada kat movie, tak tau lak kot saya download, ada part kena potong.. overall best cerita ni ala2 She All That pon ada

ah, kan best lau masukkan sekali scene Sophia di-make over walaupon nampak cliche sangat kan

oh ya, saya suka dengan lagu tema film ni.. positif sangat


Smile in Your Heart by Harana

sekarang tengah mencari pinoy film yang rom-com.. ada jumpa satu - Crazy Beautiful You tapi tak jumpa lagi link.. xapa teruskan mencari sampai jumpa, hehe.. lau ada suggest film yang best gtau la eh..

masa dok cari info sal movie ni, tengok hero-heroin.. memang dekat Philippine trend, kalau hero-heroin tu serasi, film box-office, drama rating tinggi diorang akan ganding kan couple tu ja.. contoh hero-heroin yang saya dapat detect,,
Enrique-Lisa
Daniel-Kathryn
Xian-Kim
James-Nadine

tu je kot nak post.. semoga berjumpa lagi dalam post untuk pinoy film

wassalam




No comments:

Post a Comment