Monday 16 January 2012

DRAMA MELAYU BEST JAN 2012

wahhh! sekarang banyak dah drama2 melayu yang best.. dulu jarang2 saya nak tengok or cari info sal drama melayu, ye la asyik cari sal drama korea je.. hehe..

sekarang banyak drama melayu yang best tapi main kat tv9.. rumah saya mana dapat tv9, *sob sob* sedih.. xkan nak download je, lama kena tunggu.. so, kena la tengok 0n9.. 

antara drama main kat tv9 yang best ialah...


AISHITERU

tajuk cam drama jepun, hehe.. plus cam tajuk lagu, aishiteru by zivilia.. 
mula2 xlayan sangat citer ni, eh xtengok langsung, tapi bila ramai blogger kata best, try la layan episod yang dikatakan best tu... pegh! memang best.. lakonan erin malik ok, xla awkward sangat cam lakonan hero tu, may be hero baru kot, tapi bolehla nak layan, hehe.. sekarang dah episod 6, dis week episod 7, tapi couple ni sweet sangat.. hehe..


ARIANA MIKHAIL

tajuk drama, hebat.. nama glamer 2.. hihi.. ni pon saya xtengok lagi, tapi komen yang saya baca kat twitter, kata best, sok kot lau dah kuar 0n9, baru nak tengok.. saya suka tengok lakonan sein ni, walaupon time dia dalam ruffedge dulu xbrapa minat dia, tapi bila tengok dia sebagai ADAM dalam ADAMAYA, pergh! terbaik tu.. (saya nak suami saya cam watak adam boleh..?) haha.. then, heroin, nora danish.. suka2! dulu dia selalu berlakon cam citer jiwa muda remaja, ok la.. dalam TENTANG DHIA, mantop sungguh lakonan dia..

ini pula drama terbaru kat tv3.. (best jugak)


BFF

semalam 1st episod.. ok la, tapi bila baca sinopsis drama ni, wow! mesti best ni.. so, saya akan tengok setiap minggu, hehe.. suka dengan lakonan sari yanti.. hihi.. then, time tengok drama ni, terpikat lak dengan hero dia,  munif isa.. nampak sweet sangat.. xyah nak cover2 hensem.. then, da hero 2nd, irfan.. xsesuai la beliau berlakon sebagai budak sekolah, cari la yang muda remaja sikit, lau watak laki orang xpala, hehe..


GEMERSIK KALBU

actually, drama adaptasi dari novel ni dah 3 minggu kat tv3, tapi baru hari ni rasa best, maaf bercakapla, drama ni cam slow je, masuk minggu ke-3 baru best.. hehe.. kenapa makin lama, tengok aqasha ni makin hensem ye.. mak cik saya kata ayu raudhah lepas kawin nampak berseri.. saya pon rasa begitu..(lau cam tu, nak berseri, sila kawin, hehe).. xsabar nak tengok sufian dengan ana kawin, scene lepas kawin la best.. i mean citer dia makin menarik.. :)

p/s : lau nak sinopsis untuk semua drama di atas, boleh la ke SINI




No comments:

Post a Comment