Wednesday 30 December 2015

drama based on novel 2

assalamualaikum

dah lama rasanya tak post sal drama melayu kat blog.. hari ni saya nak cerita pasal drama melayu, still lagi based on novel, musim kan sekarang ni.. ada yang best and ada yang kureng best, antara yang latest saya tengok...

1) Tuan Anas Mikael


lakonan Aaron Aziz &  Zara Zya



nak tengok sebab 2 pelakon utamanya, bukan fanatic depa cuma dah lama tak tengok depa berlakon drama.. memula tengok best gak walaupon banyak part manolog Zara, pastu Aaron yang malu2 nak bersuara, perlahan je dia bercakap, gigih saya kuatkan volume
berdasarkan apa yang saya baca dekat blog, review novel, ada sedikit perbezaan. xkan nak buat 100% sama kot, hehe.. tapi tang ending cam tak complete sebab tak huraikan tangan yang selalu memerhati depa, motif kak engku kuar tang last..? (still question mark until now)

2) Kau, Aku & Kita


lakonan Syarul Ridzwan & Janna Nick



tertengok sebab tengah boring time tu.. ok la layan jugak.. cuma saya tak boleh nak hadam part cakap diorang yang terlalu kasar bagi saya.. ye, saya orang penang, cakap memang kasaq, tapi cara Iman dgn Aus cakap kasar, tambah bila dah kawin.. may be pengarah or dalam novel cam tu kan
yang best, muka Aus yang gatal tu, haha.. kebaikkan Dato & Datin jaga adik beradik Iman, konflik pon tak banyak sangat, watak jahat pon tak begitu psiko

3) Cik Cinderella dan Encik Tengku


lakonan Syukri Yahya & Zahirah McWilson


nak tengok sebab ada Syukri Yahya, hahaha.. layan 2,3 episode boleh la.. tapi bila baca review novel, rasa nyesal lak, sebab heroin sanggup wat cam tu.. tak kira tak suka dekat tunang pon, sebab family arrange kan tapi dah tau bila bertunang tak baik punya layan lelaki lain.. hero pon kena behave, jangan call, ganggu bila tau orang tu dah bertunang. nasib baik hero Encik Tengku, kalau hero dia orang lain, habis la Encik Tengku tu..


4)  Tersuka Tanpa Sengaja


lakonan Amar Bahrain & Emma Maembong


lepas Tuan Anas Mikael, sambung drama ni.. memula dah ikrar dalam hati, tak nak tengok sebab tak minat Emma Maembong, tak nak tengok Amar Bahrain (biar abang zen ja dalam hati), sekali tertengok, rasa best lak, dengan review novel lagi.. I must watch dis drama.. balik siap download, hehe.. tak sabar nak tunggu last episode.. go farhah-dr syed
oh ya, suka gak dengan lakonan pembantu dlm drama ni, npk cam real ja, pastu ada parodi dr Michael Ang, terkekek gelak :D


p/s : terasa malas lak nak bubuh synopsis novel 0-0v


No comments:

Post a Comment