Tuesday 26 March 2013

ARANG AND THE MAGISTRATE - done!

hehe.. post kedua~~

ntah kenapa sekarang, novel yang saya baca boring, kdrama yang saya tengok pon a little bit boring, huhu~~

oh, drama 'cinta qaseh' dekat tv3 ni pon boring gak, eh, ni entry sal kdrama, mianhee.. hehe

k, back to the topic, saya baru je habis tengok drama korea ni, 


Arang and The Magistrate

sorry guys, saya tak de mood nak terang satu-persatu watak utama, hehe

saya bagi random opinion je ek, tapi sal hero-heroin mesti saya cite

bagi saya, drama korea ni ada turun-naik, maksud saya, ada masanya buat cite ni best, sampai tak sabar2 nak tengok, ada setgh2 part buat korang rasa boring.. cam tu yang saya rasa.. memula best, sampai episode belas2 agak boring, sampai la part hero tu jumpa mak dia balik, time tu semangat balik nak tengok, hehe

ha, watak romantik dalam drama ni agak sikit, tang last baru Arang terima 'su-ton'.. tapi jangan risau, walaupon genre ala2 mistik historical romantik funny (amboi banyak nya genre saya bagi, haha), ending - happy ending!! yeah..


bukti happy ending, kekeke

moh, ke pelakon utamanya..


Lee Jun Ki as Kim Eun Oh

ni la lelaki yang heroin buat leh jadi 'magistrate' sebab hero ni boleh nampak hantu, so senang la nk bagi settle problem Arang.. ada sebab2 yang berlaku, hero pon jadi 'magistrate'. Kim Eun Oh ni bukan calang2 orang, dari keturunan bangsawan walaupon mak dia hamba, bapa dia cam mantan perdana menteri time zaman joseon dulu, so kuat lah background dia, tak de sapa berani nak halang dia time jadi magistrate kecuali 'nobleman choi', tapi ada Kim Eun Oh heran? hehe.. ada something reason sebab apa dia boleh nampak hantu.. anak emak sangat, haha, yang tak tahan tu, 1st love dia dengan hantu, sadis je Dol Seol tengok.. hm, tak salah saya, ni drama pertama Lee Jun Ki lepas kuar dari military.. lakonan dia macam kureng dekat saya, may be saya tak berapa nk fokus sangat kot, asyik nak bagi cepat je habis drama ni..



Shin Min Ah as Arang / Lee Seo Rim

ni lak heroin.. lepas jadi hantu, dia terus tak ingat apa2 sal diri dia, even nama pon tak tau.. masa sebelum mati, dia ni anak magistrate, suka dekat Ju Wal, sangat lemah-lembut, tapi bila jadi hantu, pergh.. haha
mintak tolong dari Eun Oh untuk selesaikan masalah dia, siap boleh jumpa Jade Emperor sebab nak tau punca kematian dia.. sanggup tukar badan dia dengan Moo Yeon sebab nak bagi balik 'emak' Eun Oh.. walaupon tak bagitau secara direct dekat hero, dia sebenarnya sayang dekat hero.. oh ya, Shin Min Ah amat comel yang lesung pipi dia, kekeke

antara watak lain..


Kwon Oh Joong as Dol Swe & Hwang Bo Ra as Bang Wool

couple yang sangat cute, haha
last2 diorang kawin, pastu bagi nama anak diorang, Eun Oh


Yun Woo Jin as Choi Joo Wal

kering sungguh laki ni bunuh orang.. hm, padan la last2 jadi 'reaper'


p/s : oh, baru perasan dulu Lee Min Ki dengan Hwang Bo Ra pernah berlakon sekali, drama korea pe? 'my girl' hehe

hm.. lepas ni nak layan drama korea apa lak~~

lovers in haeundae or panda and hedgehog?







No comments:

Post a Comment