Sunday 19 June 2011

yong tau fu...



apa itu YONG TAU FU??


yong tau fu adalah sejenis makanan cina.. banyak cara untuk makan yong tau fu.. kalau orang melayu biasa nya makan dengan cara stim/rebus bebola ikan, bebola sotong, nugget, sosej, sotong, kangkung dan lain2, dan bahan2 itu di makan bersama dengan kuah pekat yang rasanya macam rojak, cuma pedas sikit.. (ala, yang da jual kat pasar malam tu..)


kalau ikut cara orang cina makan, makan bahan2 yong tau fu dengan sup seperti sup ayam/tomyam.


seperti ini...


ini la lunch saya tadi, yong tau fu dengan air mango

sebenarnya, dah lama tingin nak makan yong tau fu ni, tingin punya pasal g la giant dengan my sis-in-law, n my cousins.. sedap la juga.. cuma mak cik yang jual kerek sikit.. mula2 bagi sudu, saya minta la chopsticks, pas tu xbagi garfu, cam mana nk makan, then, saya minta la garfu, muka mak cik tu cam hangen je.. berkira tol nak bagi.. lepas dia bagi chopstick dan garfu, saya dengan kuatnya sebut, "terima kasih".. hihi, mesti mak cik tu tau kan saya camdek dia, hehe... to that mak cik, 'customers is always right' tau.. (o-o)v

No comments:

Post a Comment