Saturday 28 April 2012

THE PRINCESS MAN - done!

Setelah hampir sebulan mendownload, finally, berjaya juga saya menghabiskan menonton drama ini, walaupon da skip2, especially tang babak2 sedih dan babak2 action.. tak sanggup nak tengok lawan2 ni, huhu.. babak sedih memang sedih, buat saya hampir2 mengalirkan mata..

jalan cerita yang sangat menarik bagi saya.. permulaan yang sweet, bila nak dekat akhir cerita, agak sedih, saya suka dengan perkembangan watak Princess Kyung Hee dengan husband dia dalam drama ni, Jung Jong, oh ya, saya suka jugak dengan watak kawan baik hero, Jung Jong dan juga Shin Myun yang sanggup mati demi menyelamatkan kawan baik.. sedih sangat babak ni, *sobsob*

watak bapa Se Ryung, Prince Su Yong memang jahat sanggup bunuh ramai orang, menyingkirkan anak saudara sendiri untuk naik takhta, jadi King, tapi nasib baik tang akhir tu, dia dah insaf sikit, tak nak dah ganggu hero-heroin..

Kim Seung Yoo, mula2 sangat periang (suka time yang dia jadi 'teacher'), sweet2 je, tapi bila bapa dan abang dia mati dibunuh, dia menjadi pendiam, pendendam, tapi pada masa yang sama masih sayang dekat Se Ryung walaupon time tu dia dah tau yang heroin punya bapak nak bunuh dia.. Bagi saya, Se Ryung, watak yang lemah-lembut dan degil pada mulanya, ha, akhirnya memang dia degil, memberontak sebab dia tak suka apa yang bapak dia buat untuk jadi king, Se Ryung juga seorang yang sangat tabah


akhirnya Kim Seung Yoo bersama dengan Lee Se Ryung, happy ending walaupon hero buta tang last.. :(

p/s: tengah dok melayan drama The King 2Hearts episode 10, lepas ni nak continue Rooftop Prince episode 9 lak.. tidur lewat lagi la, jangan tak bangun time nak p kenduri tunang mira esok udahla, hehe



No comments:

Post a Comment